Pałac na Wodzie w Łazienkach Królewskich w Warszawie.

M_25U3640-HDR(2)

Od strony północnej Pałac na Wodzie w Parku Łazienkowskim w Warszawie jest oświetlony tylko późnym popołudniem w maju i czerwcu, wykorzystałem więc ładną, słoneczną pogodę i zrobiłem taką to fotografię. Może mi się przyda, bo skrobię teraz tekst o fotografowaniu architektury.

Informacje o aamroczek

Fotografik, członek ZPAF, autor 10 książek w tym 3 albumów fotograficznych. Wydał 4 książki dla fotografujących sprzedane o łącznym nakładzie ponad 90000 egzemplarzy: "O fotografowaniu", "Książka o fotografowaniu", "Książka o fotografowaniu dzieci" oraz "Zdjęcia cyfrowe w oświetleniu zastanym. Fascynująca historia od Available light do HDR".
Ten wpis został opublikowany w kategorii Rozmaitości i oznaczony tagami , , , , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Pałac na Wodzie w Łazienkach Królewskich w Warszawie.

  1. Mam niejasne wrażenie, żeś tu trochę za ostro pojechał z HDR-em. Efekt wydaje mi się nienaturalny. Jeśli się mylę, chętnie odszczekam 😉

    • aamroczek pisze:

      Nie musisz odwoływać. To oczywiście HDR, ale inaczej nie mogłem. Ta biała chmura wymagała przyciemnienia o 2,0 EV, takie niedoświetlenie ogólne zdemolowałoby wszystkie cienie, a filtr połówkowy (gdybym go miał przy sobie) przyciemniłby wszystko po równo od góry razem z pałacem. Nie wyostrzyłem nadmiernie, przy f/7,1 moja Sigma 12 – 24 mm jest po prostu dobra. A światło było ostre po małym kątem i wyszło jak wyszło. Bez oświetlenia słonecznego pałac nie prezentuje się tak efektownie. No, nocą. Ale nocą to już zrobiłem chyba ze dwa lata temu, z ręki, więc teraz należałoby poprawić ze statywem – może mi się uda. Pozdrawiam.
      Ps. W niedzielę będę miał emocje na aukcji.

Możliwość komentowania jest wyłączona.