Teoretyczny kurs szybowcowy na Wydziale Lotniczym Politechniki Warszawskiej

000008

Grzebię ostatnio wśród starych negatywów, nie wiele mi ich zostało, większość przepadła bezpowrotnie. Znalazłem zdjęcie zrobione chyba w roku 1958, może w 1959 w sali A0 istniejącego jeszcze wtedy, do roku 1961, Wydziału Lotniczego Politechniki Warszawskiej. Zorganizowaliśmy sobie wtedy teoretyczny kurs szybowcowy, niezbędny aby starać się dostać na szkolenie praktyczne. Ja odpadłem na badaniach w WIML, we Wrocławiu. Fizycznie odpadłem nie ja, bo w WIML reprezentował mnie ten przy tablicy. Wydawało się nam, że jest pewniakiem bo Janek badania lotniczo-lekarskie przeszedł wcześniej a jak pojechał zamiast mnie, to miał już złotą odznakę z jednym lub dwoma diamentami, ale orzeczono, że nie nadaje się i nigdy nie będę nadawał…  Nie pojechałem sam, bo w lewym oku miałam -0,5 dioptrii i byłem pewny, że zostanę zdyskwalifikowany bez rozbierania się do golasa. Takie to wspominki. A Janek do dziś pamięta nie tylko gdzie i kiedy się urodziłem, ale także nazwisko panieńskie mojej śp. mamy.

Na zdjęciu: wykład z meteorologii prowadzi Jan Gawęcki (po paru latach mgr inż. Jan Bogdan Gawęcki (( złota odznaka szybowcowa z 3  diamentami, pilot doświadczalny w Instytucie Lotnictwa, na koniec pilot Polskich Linii Lotniczych LOT)).

Informacje o aamroczek

Fotografik, członek ZPAF, autor 10 książek w tym 3 albumów fotograficznych. Wydał 4 książki dla fotografujących sprzedane o łącznym nakładzie ponad 90000 egzemplarzy: "O fotografowaniu", "Książka o fotografowaniu", "Książka o fotografowaniu dzieci" oraz "Zdjęcia cyfrowe w oświetleniu zastanym. Fascynująca historia od Available light do HDR".
Ten wpis został opublikowany w kategorii Fotografie, Rozmaitości i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.