Osa zaprojektowana w Instytucie Mechatroniki i Lotnictwa Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie, będzie samolotem łączącym walory Wilgi z wytrzymałością samochodu terenowego Jeep. Skrzydła i usterzenie są już gotowe, teraz trwają prace przy budowie kadłuba. Jesienią samolot powinien rozpocząć próby w locie. Osa będzie miała własności STOL, a więc bardzo krótki rozbieg i szybki start a mocne podwozie pozwoli jej lądować na niewielkim poletku a nawet polnej dróżce w przygodnym terenie.
Na razie trudno się w tym domyślić samolotu, więc poczekajmy do jesieni…
To „kręgosłup”. Osa ma bardzo prostą konstrukcję. Konstruktor mgr inż. Andrzej Frydrychewicz, upraszcza konstrukcję do granic możliwości. Osa ma być prosta w produkcji, tania i wytrzymała jak dobry wojskowy samochód terenowy. Myślę, że jeszcze nim poleci pokażę Osę całą. Pozdrowienia.