NA WSPOMNIENIE ŚP. PRYMASA TYSIĄCLECIA, KSIĘDZA KARDYNAŁA STEFANA WYSZYŃSKIEGO.

JGóra-03128 maja 1981 roku, w Uroczystość Wniebowstąpienia Pańskiego, Prymas Tysiąclecia, Kardynał Stefan Wyszyński odszedł do Boga. Miał 80 lat. 57 przeżył w kapłaństwie, 35 lat był biskupem, 32 lata arcybiskupem gnieźnieńskim i warszawskim oraz Prymasem Polski, 28 lat członkiem Kolegium Kardynalskiego.

Fotografię zrobiłem na Jasnej Górze podczas pierwszej pielgrzymki Ojca świętego Jana Pawła II, po przekazaniu Kardynałowi przez Papieża złotej róży do obrazu Matki Boskiej Częstochowskiej.

***

Zdjęcie aparatem Pentax ME Super z obiektywem lustrzanym MTO-1000A 1100 mm F/11,5 na filmie Fotopan HL o nominalnej czułości ASA 400 naświetlany tak, jakby miał 1600 ASA, wywoływany w wywoływaczu A.49 rozcieńczonym w stosunku 1:3, w temperaturze 27°C przez 12 min. Ten (nieużyteczny już dziś) sposób wywoływania opisałem w książce „O fotografowaniu” wydanej w 1987 r.

Informacje o aamroczek

Fotografik, członek ZPAF, autor 10 książek w tym 3 albumów fotograficznych. Wydał 4 książki dla fotografujących sprzedane o łącznym nakładzie ponad 90000 egzemplarzy: "O fotografowaniu", "Książka o fotografowaniu", "Książka o fotografowaniu dzieci" oraz "Zdjęcia cyfrowe w oświetleniu zastanym. Fascynująca historia od Available light do HDR".
Ten wpis został opublikowany w kategorii Fotografie, Rozmaitości, Sprzęt i technika i oznaczony tagami , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

8 odpowiedzi na „NA WSPOMNIENIE ŚP. PRYMASA TYSIĄCLECIA, KSIĘDZA KARDYNAŁA STEFANA WYSZYŃSKIEGO.

  1. Więc to tak wygląda decydujący moment:-)?

    • aamroczek pisze:

      Udało mi się. To była chwila, w której Prymas nie był zasłonięty przez inne osoby. Zdjęcie jest technicznie marne, bo Prymas był w cieniu, obiektyw ciemny, na dodatek słaby drewniany statyw był chwiejny. Ale takie wtedy miałem możliwości to je wykorzystywałem jak potrafiłem.

  2. Jacek Żółtowski pisze:

    Panie Andrzeju domyślam się, że Pańskie archiwum fotograficzne jest olbrzymie, a w dodatku ma Pan tam niesamowity porządek. 🙂

    • aamroczek pisze:

      Tak dobrze to nie jest. Straciłem ogromną ilość negatywów, niestety. Nie wiele, w porównaniu ze stratami, zostało. Coś z tymi, które zostały muszę jednak zrobić. Trochę zdjęć mam zeskanowanych, ale to kosztowne i nie zawsze dobra jakość. Zastanawiam się nad kupnem skanera CanoScan 9600F MkII, ale nie mam o nim żadnej opinii, opis reklamowy jest oczywiście entuzjastyczny, ale opis techniczny niekompletny. Nikon produkował skanery, które miały dobrą opinię. Ale były drogie. Jednym słowem mam z tymi negatywami i przeźroczami pewien kłopot.

      • Jeśli chodzi o mały obrazek mogę pomóc gdyż posiadam Nikona coolscan 5000. W przypadku średniego formaty i błon ciętych niestety sam mam problem. Kiedyś gdy istniał jeszcze zakład fotograficzny na Placu Zamkowym mieli w ofercie właśnie skanowannie średniego formatu na Nikonie – model 9000 lub 8000. O skanerach bębnowych tylko czytałem…

      • aamroczek pisze:

        Panie Sławku, wisi mi na sumieniu fotografowanie wierzby… Może udałoby się nam teraz, po tych deszczach powinna stać w wodzie, bo jest tam taka lekka zapadlina. Pojedziemy to porozmawiamy o możliwości pomocy w skanowaniu. Ok. Miałby Pan teraz czas? Skontaktujmy się wieczorem. Pozdrawiam

      • Jacek Żółtowski pisze:

        Jeśli poświęci Pan trochę czasu na czytanie podaję linka http://forum.nikoniarze.pl/showthread.php?t=2478 na forum nikoniarze.pl temat „skaner do negatywów” jest wałkowany na wiele sposobów, może znajdzie Pan pomocne informacje,
        a na ceneo znalazłem tylko jedną opinię o CanoScan 9600F MkII, kupujący był niezadowolony z zakupu, [http://www.ceneo.pl/12530746#tab=reviews_scroll]

        pozdrawiam

      • aamroczek pisze:

        Panie Jacku, dzięki za zainteresowanie się moim problemem i za pomoc, poczytam, rozpoznam się w sprawach, którymi się dotychczas nie zajmowałem. Dotychczas dawałem diapozytywy i negatywy do zeskanowania i już, ale pojedyncze, czasem kilkanaście jak do kalendarza, a mam do zeskanowania parę tysięcy. Po ostrej selekcji mniej ale i tak dużo. Pozdrowienia.

Możliwość komentowania jest wyłączona.