SZD-8 Jaskółka – pamiętacie takie szybowce?

03900006

W starych negatywach znalazłem fotografię Jaskółek zrobioną na nieistniejącym już od wielu lat lotnisku Aeroklubu Warszawskiego na Gocławiu. Zdjęcie zrobiłem polskim aparatem fotograficznym Start na produkowanym w Polsce filmie Fotopan F. Stare dzieje.

Informacje o aamroczek

Fotografik, członek ZPAF, autor 10 książek w tym 3 albumów fotograficznych. Wydał 4 książki dla fotografujących sprzedane o łącznym nakładzie ponad 90000 egzemplarzy: "O fotografowaniu", "Książka o fotografowaniu", "Książka o fotografowaniu dzieci" oraz "Zdjęcia cyfrowe w oświetleniu zastanym. Fascynująca historia od Available light do HDR".
Ten wpis został opublikowany w kategorii Fotografie, Rozmaitości, Sprzęt i technika i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „SZD-8 Jaskółka – pamiętacie takie szybowce?

  1. Pamiętam, pamiętam! Aparaty Start i Fotopan F też. 🙂

  2. tinedclub pisze:

    Mam u siebie model redukcyjny tego szybowca, zrobiony przez mego ojca w Dęblinie na szkole orląt, gdzie spędził jakiś czas i wolne chwile spędzał w modelarni. Latał na tych szybowcach. Aparat i film też pamiętam, bo na nich uczyłem się fotografii. Fajne czasy.

    • aamroczek pisze:

      Miałeś? Mój Start nie miał korby tylko pokrętło i trzeba było patrzeć przez wziernik przewijając film. Potem miałem czeskiego Flexareta. Ale pierwsze zdjęcia robiłem Vitaflexem. Także 6×6 cm.

    • aamroczek pisze:

      Zrobiłem model Komara w skali 1:10. Ale go rozbiłem. Chyba zachowało się jakieś zdjęcie po takiej katastrofie. Może je wygrzebię i pokażę. Potem robiłem, także w skali 1:10 CW-5 bis, ale nie skończyłem, kadłub mam jeszcze, po tylu latach. Fajnie było chodzić do szkoły i do modelarni. Potem trzeba było dorosnąć. Pozdrawiam.

Możliwość komentowania jest wyłączona.