Oloneo! Czyś ty się upił winem?

PE-1

Oloneo PhotoEngine to jeden z moich ulubionych programów HDR. Ma wiele zalet i często go używam. Otwiera się bez zwłoki, zdjęcia do zszywania w HDR wybiera się najłatwiej ze wszystkich jakimi się posługuję, jest szybki w robocie, ma też wiele możliwości korygowania obrazu. Ale czasem coś mu się pokiełbasi i zrobi taki numer, że szczęka ze zdziwienia wypada z zawiasów. Popatrzcie co mi kiedyś zrobił:

_Q4X2603-HDR

Ostatnio także wyciął mi podobny numer, gdy chciałem zszyć szybko trzy zdjęcia siłacza na przykład do tworzenia HDR i porównania z fotografią wykonaną jednym strzałem. Zrobił coś takiego:

PE-2

Zmieniłem metodę redukcji duchów z numer 1 na numer 2, w odpowiedzi program zamienił jedne błędy na inne:

PE-3

Usunąłem zupełnie polecenie redukcji duchów, wyłączyłem także automatyczne dopasowanie zdjęć żeby zobaczyć co też przy takim ustawieniu zmajtruje. Nieoczekiwanie zszył obraz dobrze, bez przesunięć i dziwacznych nakładek:

PE-4

Ale… No właśnie. Gdy powiększyłem fragment okazało się, że wokół wszystkich krawędzi dorysowane zostały dodatkowe kontury, najlepiej widoczne przy gałązkach drzewa w tle siłacza:

PE-5

Żeby sprawdzić czy Oloneo będzie miał już taki odchył na zawsze, wrzuciłem mu do zszycia inne zdjęcie. Złożył je bez wygłupów:

PE-7

Włożyłem kolejne i także jest dobre:

PE-8

Oloneo! Czy ty czasem nie nadużywasz wina?

Informacje o aamroczek

Fotografik, członek ZPAF, autor 10 książek w tym 3 albumów fotograficznych. Wydał 4 książki dla fotografujących sprzedane o łącznym nakładzie ponad 90000 egzemplarzy: "O fotografowaniu", "Książka o fotografowaniu", "Książka o fotografowaniu dzieci" oraz "Zdjęcia cyfrowe w oświetleniu zastanym. Fascynująca historia od Available light do HDR".
Ten wpis został opublikowany w kategorii Fotografie, Rozmaitości, Sprzęt i technika i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

11 odpowiedzi na „Oloneo! Czyś ty się upił winem?

  1. A TIPA uznała za najlepsze oprogramowanie DxO Optics Pro 8 (http://www.swiatobrazu.pl/nagrody-tipa-2013-najlepszy-sprzet-fotograficzny-29706.html). Co Ty na to?

  2. P.S. Dwa ostatnie zdjęcia bardzo sympatyczne!

    • aamroczek pisze:

      I słusznie, bo DxO Optics jest znakomity. Nie ma co prawda ostatniej wersji Pro 8 tylko Pro 6, ale jestem zadowolony. Natomiast tu pokazałem co mi powyczyniał program HDR Oloneo PhotoEngine, którego zresztą i lubię i często używam.

    • aamroczek pisze:

      Dzięki. Tu, jak zwykle, Oloneo PhootoEngine zrobił co trzeba bez problemów, ale dlaczego od czasu do czasu odbija mu szwungszajba to tego nie pojmuję. Jedyne wytłumaczenie chyba takie, że napił się zbyt dużo wina. Tylko skąd to wino, sam był sobie też pociągnął…

  3. No to zarezerwuj sobie trochę czasu w poniedziałek 20 maja, a o butelkę to już sam zadbam 😉

  4. Sprawdziłem ceny DxO oraz Oloneo i w głowie mi się zakręciło (bez wina!). Chyba na razie wystarczy mi Photoshop…

    • aamroczek pisze:

      Radziłbym ci raczej SNS-HDR Pro – tańszy i nie bzikuje.

      • Pamiętam też, że efekty dawał bardzo przyzwoite. Gdy będę wiedział, że mam sporo czasu w okresie 1-2 tygodni, zainstaluję sobie najpierw wersję próbną. Ale jeszcze przedtem poczytam uważnie „Fotografię cyfrową w świetle zastanym”!

Możliwość komentowania jest wyłączona.