HDR w częściach składowych i w całości.

Pan Kajetan M. zwrócił mi uwagę, że zamieszczam na blogu fotografie HDR, nie pokazuję jednak jak wyglądały zdjęcia, z których zostały zrobione, a to mogłoby byś także interesujące. No to proszę bardzo, najpierw będą zdjęcia w kolejności ich wykonania, a na końcu fotografia, jaka z nich powstała. Przedstawia naszego wnuczka, Wiktora. O godzinie dziesiątej Wiktor i Mateuszek byli już w łóżkach a kilkanaście minut później oboje już spali, co osobiście sprawdziłem. Gdy przed dziesiątą poszedłem sprawdzić czy się nie rozkopali i śpią na swoich miejscach, zobaczyłem przez uchylone lekko drzwi, że Wiktor zajęty jest w najlepsze czytaniem, a przedtem udawał tylko śpiącego. Nadarzyła się okazja, wróciłem z aparatem. Włączyłem tryb: Przesuń ISO, autobracketing ekspozycji ustawiłem na ± 3.0 EV a kompensację ekspozycji na – 2⅓ EV. Czułość aparatu ustawiona była na ISO 200, migawkę ustawiłem na 1/25 s i przez uchylone drzwi zrobiłem serię 3 zdjęć. Pod kolejnymi zdjęciami są informacje jak zostały zrobione, proszę zwrócić uwagę jak aparat zmieniał czułość, a także przysłonę obiektywu, która początkowo była całkowicie otwarta.

File Name  _Q4X7303.CR2  *  Canon EOS-1D Mark IV * Shooting Date/Time: 2012-08-19 21:49:15 * Shutter-Priority AE * Tv( Shutter Speed ): 1/25 * Av( Aperture Value ): f/4.5 * Metering Mode: Partial Metering * Exposure Compensation:  -2 1/3 * Autoexposure Bracketing:  +3.0 * ISO Speed   8000 * Auto ISO Speed  OFF * Lens EF24-105mm f/4L IS USM * Focal Length 84.0mm * Image Quality  RAW.

File Name  _Q4X7304.CR2 * Canon EOS-1D Mark IV * Shooting Date/Time: 2012-08-19 21:49:15 * Shooting Mode:  Shutter-Priority AE * Tv( Shutter Speed ): 1/25 * Av( Aperture Value ): f/4.5 * Metering Mode: Partial Metering * Exposure Compensation: -2 1/3 * Autoexposure Bracketing:  0 * ISO Speed   1000 * Auto ISO Speed  OFF. 

File Name  _Q4X7305.CR2 * Canon EOS-1D Mark IV * Shooting Date/Time: 2012-08-19 21:49:15 * Shooting Mode: Shutter-Priority AE * Tv( Shutter Speed ): 1/25 * Av( Aperture Value ): f/11.0 * Metering Mode:  Partial Metering * Exposure Compensation: -2 1/3 * Autoexposure Bracketing:  -3.0 * ISO Speed   800 * Auto ISO Speed  OFF. 

Gotowa fotografia HDR. Zdjęcia zostały otwarte i przetworzone na TIFF w programie DxO Optics, HDR złożony w programie SNS-HDR Prof., a na koniec fotografia została skadrowana, dokończona i wyostrzona w programie Photoshop CS-5 PL. Ani zdjęcia składowe, ani fotografia HDR nie były odszumiane, do publikacji na blogu zostały pomniejszone oraz zapisane w JPEG.

A to wersja czarno-biała, według sugestii Pana Sebastiana Nibisza, autora programu SBS-HDR Prof.

Ps.

Nie wiem czy kogoś to zainteresuje, ale postanowiłem kupić aparat 1D X, a w związku z tym będę sprzedawał 1D Mark IV. Aparat kupiony został w Polsce w sierpniu ub. roku, nie zrobiłem nim jeszcze nawet 7500 zdjęć, a ponieważ Canon podaje żywotność migawki na 300000, więc 303500 zdjęć jeszcze do zrobienia przez ewentualną wymianą migawki na nową… Gdyby kogoś ten aparat interesował, proszę o kontakt: aam@mroczek.com.pl.

Informacje o aamroczek

Fotografik, członek ZPAF, autor 10 książek w tym 3 albumów fotograficznych. Wydał 4 książki dla fotografujących sprzedane o łącznym nakładzie ponad 90000 egzemplarzy: "O fotografowaniu", "Książka o fotografowaniu", "Książka o fotografowaniu dzieci" oraz "Zdjęcia cyfrowe w oświetleniu zastanym. Fascynująca historia od Available light do HDR".
Ten wpis został opublikowany w kategorii Fotografie, Rozmaitości, Sprzęt i technika i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „HDR w częściach składowych i w całości.

  1. Witam,
    Rozjaśniłbym trochę głębokie cienie, budują ponury nastrój. Skłaniałbym się także bardziej ku wersji b/w.

    • aamroczek pisze:

      Witam.
      Rozjaśnienie cieni nie daje dobrych rezultatów. Cienie są brązowe, to nie jest dobry kolor, ale tak to przy żarówce i kolorowym abażurze wychodzi. Dodałem wersję czarno-białą, jest spokojniejsza, ma Pan rację.
      Pozdrawiam AAM

  2. afrykaniec pisze:

    O, no to super! Czyżby ten los Lotto okazał się szczęśliwy? Skromnie gratuluję podjęcia decyzji i nie ukrywam, że jestem coraz bliżej swojej o nabyciu Olympusa OMD E-M5. W październiku jadę na wakacje, a szumy w moim aparacie wkluczają zrobienie dobrego zdjęcia po zachodzie, albo przed wschodem słońca. Nawet przy niskim ISO, z dłuższym czasem otwarcia migawki szumy robią się nie do zaakceptowania. Poza tym, mam wrażenie, że aparat zaczął szumieć bardziej z upływem czasu. Czy to ma sens czy popadam w paranoję? Czy matrycom mogą wzrastać szumy (zwłaszcza tym nienajlepszym) z wiekiem?

    Pozdrowienia,

    Marcelina

    • aamroczek pisze:

      Gdybym trafił w Lotto to bym już pokazał zdjęcie z 1D X, ale tak się nie stało i muszę najpierw sprzedać 1D Mark IV aby kupię nowy aparat. Ale się napaliłem, nie wiem czy to mądre bo tem, który mam jest przecież znakomity i ostatecznie nie wiem jak to się wszystko zakończy. Za bezcen tego aparatu nie sprzedam, a jak nie sprzedam to nie będę mógł kupić tego X-a. Kiedyś, bardzo, bardzo dawno temu chciałem mieć koniecznie Olympusa, ale ostatecznie kupiłem Pentaxa ME Super, bo miał migawkę z 1/2000 s. Potem już były tylko Pentaxy: 6×7, 67, 67 II… znakomite aparaty, lekkie i o świetnych i także lekkich obiektywach. Canon 1D jest w porównaniu z Pentaxem średnioformatowym ciężki, ale trudno, lekkie są aparaty w telefonach komórkowych…
      Pozdrawiam i życz>ę szybkiego zakupu wymarzonego aparatu
      Andrzej

Możliwość komentowania jest wyłączona.