Chwila przyjemności

Leszek Pękalski, fotografik i autor podręcznika pt. Kalejdoskop fotografii – między techniką i sztuką”, który do druku przygotowuje wydawnictwo Helion, ośmielił mnie wczoraj słowami Erazma z Rotterdamu:

„Jest słuszne i sprawiedliwe chwalić siebie, gdy nie znajduje się innych chwalców”.

W tak luksusowej sytuacji, za jego zgodą i po uzyskaniu przyzwolenia pana Erazma Wojciecha Felcyna, także fotografika, pochwalę się tym co do Pękalskiego napisał:

„Drogi Leszku! Wspominałeś mi o nowej książce Andrzeja Mroczka – wczoraj ją nabyłem. Jak wiesz (…) książki o fotografii zwykle – poza pewnymi wyjątkami – mnie po prostu nudzą. A od tej książki się po prostu oderwać nie mogłem –  coś takiego chyba mi się od czasu pierwszej lektury Cypriana jeszcze nie zdarzyło. Napisana przepiękną polszczyzną, ze swadą, ujęła mnie od samego początku swoją zawartością.

Jak wiesz przez wiele lat pasjonowałem się malarstwem, a w szczególności interesowały mnie kwestie związane z kompozycją i światłem. A tu nagle BACH! – przywołanie mojego ukochanego Vermeera do tablicy już na samym początku książki! Mroczek jest naprawdę świetnym autorem, więc dziękuję Ci za tak owocną podpowiedź. No i też gratuluję, jako że zostałeś tak miło wspomniany we wstępie. Pozdrówka – Wojtek.”

A jakby mi tego było jeszcze mało dodaję, że Internetowy Dziennik o Fotografii i Wideo
„ŚwiatObrazu” zamieścił recenzję książki, w której pan Kuba Longa trafnie odczytał intencje, jakimi kierowałem się przy jej pisaniu, za to mu tu także dziękuję.

Pozdrawiam wszystkich, którzy tu zaglądają.

Andrzej A. Mroczek

Informacje o aamroczek

Fotografik, członek ZPAF, autor 10 książek w tym 3 albumów fotograficznych. Wydał 4 książki dla fotografujących sprzedane o łącznym nakładzie ponad 90000 egzemplarzy: "O fotografowaniu", "Książka o fotografowaniu", "Książka o fotografowaniu dzieci" oraz "Zdjęcia cyfrowe w oświetleniu zastanym. Fascynująca historia od Available light do HDR".
Ten wpis został opublikowany w kategorii Rozmaitości, Sprzęt i technika i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.