Dla mnie najlepszym programem jest SNS-HDR Professional.

Zobaczyłem, że najczęściej poszukiwaną informacją jest to, jaki jest najlepszy program do HDR.

Z czterech programów jakie mam, najlepszy dla mnie jest SNS-HDR Professional. Jakiś czas temu pokazałem tu sekwencję zdjęć przepuszczonych, dla porównania, przez te cztery programy – są w archiwum. Są tam także inne jeszcze porównania warte zobaczenia przez tych, kogo to interesuje. W mojej ostatniej książce jest więcej fotografii uzyskanych w różnych programach HDR i każdy coś może z ich porównywania wywnioskować.

SNS-HDR Professional ma jeszcze tą wyjątkową cenną dla mnie zaletę, że bije inne precyzją złożenia zdjęć wykonanych aparatem trzymanym w ręce, a potrafił nawet złożyć zdjęcia z dwóch różnych sekwencji, co pokazałem niedawno we wpisie pt. „1 : 0 dla programu SNS-HDR Professional”. To wcale nie wszystko, bo kiedy robiłem ostatnie zamieszone tu zdjęcie („HDR zamiast NDG”) nadleciała turystyczna Cessna 172 i podchodziła do lądowania. Nie namyślając się zrobiłem jej serię 3 zdjęć jak do HDR. Zdjęcia są marne, bo obiektyw ustawiony na 105 mm był stanowczo za krótki, ale złożyłem je najpierw w programie Oloneo PhotoEngine, który działa bardzo szybko, a potem w znacznie wolniejszym SNS-HDR Professional. Nie będę tu opisywał jaki obraz uzyskałem za pierwszym razem, natomiast za drugim samolot został złożony w całości zaskakująco dobrze, tylko czerwona lampa pozycyjna na skrzydle została zdublowana, a krawędź natarcia skrzydła delikatnie podwojona. Gdyby było jaśniej pewnie efekt byłby lepszy, ale i tak był zaskakujący, bo nie spodziewałem się nie tylko tak dobrego złożenia po tym, jakie zobaczyłem wcześniej, prawdę mówiąc uważałem, że żaden program do HDR z tak wykonanymi zdjęciami sobie nie poradzi. A jednak jeden sobie dał radę.

SNS-HDR Professional ma także inne jeszcze zalety, ale o tym może napiszę za jakiś czas, bo teraz ślęczę na książką.

Informacje o aamroczek

Fotografik, członek ZPAF, autor 10 książek w tym 3 albumów fotograficznych. Wydał 4 książki dla fotografujących sprzedane o łącznym nakładzie ponad 90000 egzemplarzy: "O fotografowaniu", "Książka o fotografowaniu", "Książka o fotografowaniu dzieci" oraz "Zdjęcia cyfrowe w oświetleniu zastanym. Fascynująca historia od Available light do HDR".
Ten wpis został opublikowany w kategorii Rozmaitości, Sprzęt i technika i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.