Niepotrzebnie ustawiłem ± 3.0 EV

Każdy to wie: praktyka czyni mistrza. Co prawda nie każdemu dane jest  osiągnąć mistrzostwo, ale każdy może doskonalić swoje umiejętności i powiększać zasób doświadczeń. W tym zbożnym celu zrobiłem zdjęcia do HDR z ustawieniem ekspozycji na ± 3.0 EV. Wydawało mi się, że w tej sytuacji tak będzie lepiej a to dlatego, że za oknem wiosna w pełni, 30°C, a pomieszczenie w jakim fotografowałem było małe i ciemne (okno od strony północnej).  Zdecydowałem więc mocno naświetlić wnętrze i równie radykalnie niedoświetlić widok za oknem. No i przesadziłem z jednym i drugim.Ustawienie sekwencji naświetleń na ± 2.0 EV z jednoczesną kompensacją ekspozycji na + 1,0 EV, byłoby znacznie lepsze.

Na dodatek… Ze względu na kompozycję, to jest na ułożenie dalszego planu względem pierwszego, fotografowałem aparatem w niewygodnej pozycji, na ugiętych kolanach, ustawiłem więc migawkę na 1/80 s, a to znów wymusiło zmianę czułości z ISO 400 na ISO 1000. Nie jestem z tej fotografii zadowolony i gdy będzie okazja to ją zrobię lepiej, bo zdjęcie z pierwszych prac nad koncepcją tego samolotu bezzałogowego będzie mi potrzebne do nowej książki

*

Aparat: Canon EOS 1D Mark IV. Obiektyw: SIGMA 12-24 mm f/4.5-5.6 II DG HSM. Ustawiona ogniskowa obiektywu 12,0 mm Ekwiwalent ogniskowej: 15,6 mm. Czułość aparatu: ISO 1000. Pomiar ekspozycji: wielosegmentowy. Program AE. Priorytet migawki (Tv): 1/80 s, przysłona obiektywu f/16,0. Kompensacja ekspozycji: 0,0 EV. Zdjęcia seryjne: 10/s. Sekwencja 3 zdjęć z ustawieniem ekspozycji  ± 3,0 EV w kolejności:  +, 0, -.  Bezpieczny przesuw ekspozycji ustawiony na „Włącz (czułość ISO)”. Format zapisu: RAW. Przestrzeń koloru: Adobe RGB. Aparat zmieniał przysłonę obiektywu: f/5.6 >  f/16.0 > f/22.0, a przy tym ostatnim zdjęciu obniżył czułość do ISO 250. Oprogramowanie: SNS-HDR Professional i PhotoShop CS5 PL.

Informacje o aamroczek

Fotografik, członek ZPAF, autor 10 książek w tym 3 albumów fotograficznych. Wydał 4 książki dla fotografujących sprzedane o łącznym nakładzie ponad 90000 egzemplarzy: "O fotografowaniu", "Książka o fotografowaniu", "Książka o fotografowaniu dzieci" oraz "Zdjęcia cyfrowe w oświetleniu zastanym. Fascynująca historia od Available light do HDR".
Ten wpis został opublikowany w kategorii Fotografie, Rozmaitości, Sprzęt i technika i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.